lauantai 19. huhtikuuta 2008

Sammalvaara

Ihan ekaks sellasta, että päätin vaihtaa tän blogin nimen. Jokin siinä nirppanokassa alkoi ottaa päähän ja lujaa. Ei tuo uusikaan mikään vuosisadan keksintö ole, mutta jollain tavalla kuitenkin parempi. Sitten asiaan.





Mun ihana Sammalvaara on valmis. Tai on ollut jo reilun viikon, mutta viimeistelyt ja kuvaukset ottivat aikansa. Se on kiva kiva kiva.





Malli: Tikrun Vihervaara
Lanka: Novitan Mambo, vajaa 900 g
Puikot: Joustin 6 mm, muuten 7 mm






Tämä oli kiva ja aika nopea tehdä kun vaan tottui paksuun lankaan ja vielä paksumpiin puikkoihin. Kerran jouduin purkamaan reilun 10 cm hartioilta kun ihan itse mokailin (ohjetta siis ei voi syyttää, eikä oikeen ketään muutakaan). Ainut mikä pikkasen harmittaa, on tuo huppu josta tuli TOSI iso. Silmukat täsmäs ja kaikki muukin (kai), mutta jotenkin siitä tuli valtava. Tai sitten mulla on tosi pieni pää.





Pitää vielä myöntää, että Mies osaa ottaa kuvia. En oo ikinä ennen antanut sen rauhassa säätää vaan oon koko ajan jakanut ohjeita. Nyt tein just niinkun käskettiin ja mun mielestä kuvat on oikein hianoja. Tosin ei musta malliksi olisi..

6 kommenttia:

Elisa kirjoitti...

Tolla ohjeella hupusta tosiaan tuli valtava! Eli ei se oo vaan sun pää :)

Liina kirjoitti...

Ihana väri! Täytyy sanoa, että on ehkä kaunein vihervaara mitä olen nähnyt, jotenkin kuvio tulee niin hyvin esiin tässä vihreässä! Odottelen syksyyn, että saan ohjeen!
Kuvat sopivat hyvin sammal-teemaan.

Laura L kirjoitti...

Elisa: Niin mä vähän ajattelinkin, kaikki kun täsmäs.

Liina: Oi, kiitos! Tykkään myös tuosta väristä, kesti hetken silmän tottua, mutta hyvä valinta. Ruskea oli toinen vaihtoehto, mutta vaatekaappi pursuaa ruskeaa joten olin rohkea. =)

Anonyymi kirjoitti...

Ihanan näköinen ja värikin on kauniin vihreä! Nuo Vihervaaran palmikot ovat kyllä upeat...

Vilma kirjoitti...

Hieno! Ja kuvat kanssa.

Ohjeen mukaan tehtynä hupusta tosiaan tulee iiiiso, joten mä muokkasin omaani huppua rankalla kädellä. Toisaalta iso huppu on joskus käytännöllinen, ja hyvältähän sekin näyttää.

Laura L kirjoitti...

Tess: Kiitos! Juu, noi palmikot on tosi nätit. Ne sopii tohon just eikä melkeen.

Vilma: Kiitti! Mulla oli koko ajan myös aavistus, että hupusta tulee iso, mutta en sitten uskaltanut säätää. Hyvä se on noinkin. =)